Projeler

25.İstanbul Tiyatro Festivali’ndeki 11 Uluslararası Yapım ENKA Vakfı Desteği ile tiyatro severlerle buluşuyor

ENKA Vakfı, 22 Ekim- 20 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan 25. İstanbul Tiyatro Festivali’ne bu kez “Uluslararası Yapımlar Gösteri Sponsoru” olarak destek veriyor. “Bu Zamanda Tiyatro” sloganıyla festivalin 25’inci edisyonu, yeni bir normal arayışındaki dünyaya tiyatronun gözünden bakan pek çoğu yeni yapımla hem tiyatro dünyasına hem de tiyatro severlere nefes aldırmak üzere yola çıkıyor.

ENKA Vakfı’nın desteğiyle bu yıl, yurt dışından 4 fiziksel, 7 çevrimiçi olmak üzere toplam 11 yapım tiyatro severlerle buluşuyor;

 

Uluslararası Fiziki Yapımlar

Neşe / 4 & 5 Kasım 20.00 / Zorlu Psm Turkcell Platinum Sahnesi

Oedipus (Perdede Gösterim) / 6 Kasım 14.00 & 20.00 / Atlas 1948 Sineması

Waterfloor / 30 & 31 Ekim 20.00 / Müze Gazhane

Uluslararası Çevrimiçi Yapımlar

Ayı / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

Boris / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

Güneşin çocukları / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

Betroffenheit / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

Müfettiş / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

Bugün yaratmak / 22 Ekim – 20 Kasım / wwww.passostudio.com

Alice (çocuk oyunu) / 22 Ekim – 20 Kasım / www.passostudio.com

 

Detaylı bilgi için https://tiyatro.iksv.org/tr

 


ENKA Vakfı, “Sahnede İsyan” Ufuk & Bahar Dördüncü Konserinin Gösteri Sponsoru Oldu !

ENKA Vakfı, bugüne kadar az denenmiş özgün fikirlerin ve kurguların peşinden koşan, özellikle çağdaş müzik alanında ülkemizin sesini tüm dünyaya duyurmaya yönelik başarılı çalışmaların altına imza atan Ufuk & Bahar Dördüncü ikilisinin, 49. İstanbul Müzik Festivali kapsamında gerçekleştireceği “Sahnede İsyan” konserine gösteri sponsoru oldu.

Dünya çapında başarı kazanan albümleriyle müzikseverlerin hayranlığını kazanan Ufuk & Bahar Dördüncü, kusursuz teknikleri ve seslendirdikleri eserlere kattıkları hem derin hem de ilham verici hayal güçleriyle sonsuz bir dünyanın kapılarını aralıyorlar. Özellikle 20. ve 21. yüzyıl müzik dünyasının yenilikçi eserleriyle oluşturdukları repertuvarlarında Debussy ve Stravinsky’nin rolü kuşkusuz ki çok büyük. “Sahnede İsyan” tam da bu noktada ortaya çıkmış bir proje.

1912-1913, Debussy’nin Jeux’u ve Stravinsky’nin Bahar Ayini’nin klasik müzik dünyasında çok büyük yankılar uyandırdığı yıllar… Rusya’da devrim ateşi tutuşmaya başlarken, bale sahnesinde Sergei Diaghilev ve gelmiş geçmiş en büyük bale sanatçısı Vaclav Nijinsky, “Ballet Russes” dönemini başlatıyordu. Müzik, şiir ve dansın bu estetik dönüm noktasından hareketle Ufuk & Bahar Dördüncü’nün son derece etkileyici projesi “Sahnede İsyan”, iddialı bir meydan okuma, coşkulu bir dönemin yeniden çağrılması…

“Ballet Russes”nin müzikal, edebi ve koreografik malzemesinin en değerli taşları Debussy ve Stravinsky’nin eserlerinden oluşan bu proje, Jean-Luc Godard’ın asistanı Fabrice Aragno tarafından filmleştirildi.

Sanatçının doğa, dans, Mısır ve Prag devrimlerinden esinlenerek oluşturduğu filmin adeta içine girerek, yorumlarıyla görsel ve işitsel bir türbülans yaratan Ufuk & Bahar Dördüncü’yü, Saint Benoît Fransız Lisesi’nin zamana karşı duran avlusunda izlemek, müzik ile imgenin isyankâr aşkına davet edecek bizleri…

Konser Programı:

Arasız 70’ sürer.


ENKA Sanat’tan Klasik Müziğin Genç Yeteneklerine Büyük Destek: ENKA Sahne 

Bugüne dek, sanatın farklı alanlarında üretim yapan pek çok genç yeteneğe yönelik teşvik, destek ve burs programları yürüten ENKA Sanat, “Daha iyi bir gelecek için gençlerle sanat” söyleminden ilhamla yeni projesi ENKA Sahne’yi hayata geçirdi. Proje ilk yılında, yetenekleri ve başarıyla ön plana çıkan, sanat hayatının başındaki sekiz genç sanatçıyı sanatseverlerle buluşturdu. Sanat Yönetmenliğini Cihat Aşkın’ın yaptığı ENKA Sahne, klasik müzik alanında gelecek vadeden genç sanatçıların kendilerini özgürce ifade edebilecekleri ve yeniyi deneyebilecekleri bir platform sunuyor.

Viyola Sanatçısı Efdal Altun, Keman Virtüözü, Besteci ve Akademisyen Cihat Aşkın, Piyanist ve Akademisyen Gökhan Aybulus, Piyanist ve Besteci AyşeDeniz Gökçin, Piyanist ve Besteci Fazıl Say ile Çello Sanatçısı ve Akademisyen Dilbağ Tokay tarafından seçilen sekiz sanatçının ilham verici performanslarının ilki 26 Temmuz’da yayınlandı. Tüm performansların birer gün arayla yayına gireceği serinin tamamı, 8 Ağustos’a kadar ENKA Sanat’ın YouTube kanalında tamamlandı.

Dört değerli piyanist Beren Gürcüoğlu, Damla Ece Karataş, Buğra Çankır ve Arya Su Gülenç’in yanı sıra, vibrafon sanatçısı Çetin Özen, viyolonsel sanatçısı Ali Aras Özcan ile keman sanatçıları Duru Önhon ve Doruk Deniz Aksu, bu dönemin parlayan yıldızları olarak ENKA Sahne’deki yerlerini aldı. Keman ve viyolonsel performanslarına Akademisyen ve Piyanist Çağdaş Özkan korrepetitör olarak eşlik etti.

ENKA Sahne performansları, ENKA Sanat’ın YouTube hesabından izlenebilir.

Damla Ece Karataş / Piyano / Danışman: AyşeDeniz Gökçin

2006 doğumlu, Damla Ece Karataş, piyano eğitimine 7 yaşında Gülmira Ustalar ile başladı. 2018 yılında İstanbul’da gerçekleştirilen ÇEV Genç Yetenekler Seçmelerini başarı ile geçti. 2018 yılından itibaren İbrahim Yazıcı ile çalışmalarına devam etmektedir. 2016 yılında 11. Uluslararası Pera Piyano Yarışması’nda Mansiyon Ödülü, İzmir Mozart Akademi 2. Uluslararası Piyano Yarışması’nda İkincilik Ödülü; 2017 yılında Bursa Uluslararası  Nilüfer Piyano Yarışması’nda Birincilik Ödülü; 2018 yılında 3. Mozart International Piano Competition Tbilisi  Georgia İkincilik Ödülü, International Piano Competition Musical Fireworks in Baden-Württemberg’de Birincilik Ödülü kazandı. Aynı yıl Uluslararası Bilkent Piyano Festivali ve Piyano Kampı’na ve San Marco Napoli  Festival Of Gulf Piyano Kampı’na katıldı. VI th International Music Competition ‘Heirs of Orpheus ‘Albena Bulgaristan’da İkincilik Ödülü kazandı. 2019 yılında Piyanist Ayşe Deniz Gökçin’in Beethoven’dan Rock’a Piyano Resitali’nde ve The Island’s Dream Young Talent Concert Cyprus Konseri’nde sahne aldı. 2019 ve 2020 yıllarında ise Uluslararası Gümüşlük Festivali ve Piyano Kampları’na katıldı.

Doruk Deniz Aksu / Keman / Danışman: Cihat Aşkın

2004 doğumlu Doruk Deniz Aksu, İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’ndaki keman eğitimini  Profesör Ceyda Uzgören ile yapıyor.  Ayrıca repertuvar çalışmalarını Dania Kaynova ile sürüyor. Cihat Aşkın, Pinchas Zukerman, Agustin Hadelich, , Shloma Mintz, Lutsia Ibragimova, Itzhak Rashkovsky, Ani Schnarch, Joel Smirnoff,    Rodney Friend, So-Ock Kim, Cho-Liang Lin, Siyeon Ryu, Dong-Suk Kang, Yuzuko Horigome, Qian Zhou, Erzhan Kulibaev’in ustalık sınıflarına katıldı. 2018 yılında İş Sanat’ın düzenlemiş olduğu seçmeleri kazanarak İş Sanat Parlayan Yıldızı seçildi ve İş Sanat Milli Reasürans Sahnesinde resital gerçekleştirdi. Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası ile pek çok konserde çaldı. TRT İstanbul ve Ankara radyolarında  konserler verdi.  Jürisinde Ayla Erduran’ın da yeraldığı Klasik Müzik Akademisi Yarışması’nda, Uluslararası Genç Yetenekler Müzik Yarışması’nda, North International Music Competition (İngiltere), Individualis Music Competition (Ukrayna), International  Music  Competition (Sırbistan), Rauan  Music Competition (Kazakistan) ve International Instrumental Performance Competition (Polonya)’da Birincilik Ödülleri’ne layık görüldü. 2019’da Budapeşte’de  3 tur olarak  düzenlenen Illona Feher Keman Yarışması’na Cihat Aşkın önderliğindeki Türk Milli Keman takımı ile katıldı. Sanatçı kendi kategorisinde Türkiye’ den finale kalan tek kemancı finalist oldu. Yarışma finalinde  Anima Music Chamber Orkestrası ile solist olarak çalma hakkı kazanarak  Mozart’ ın 3. Keman Konçertosu’nu solist olarak bir konserde çaldı.

Arya Su Gülenç / Piyano / Danışman: Fazıl Say

2009 doğumlu Arya Su Gülenç, piyano eğitimine 6 yaşında özel bir müzik merkezinde başladı. 2017 yılında Paris Uluslararası Müzik Yarışması’nda, 7-9 yaş kategorisinde İkincilik; Varna Uluslararası ‘Heirs Of Orpheus’ Müzik Yarışması’nda 7-10 yaş kategorisinde Birincilik; Roma Grand Prize Virtuoso Uluslararası Müzik Yarışması’nda Birincilik Ödülleri’ni kazandı. 2018 yılında St.Petersburg – 9. Savshinsky Uluslararası Müzik Yarışması’nda İkincilik, Stuttgart 7. International Music Fireworks At Baden-Württemberg Competition’da 7-10 yaş kategorisinde Birincilik, Uluslararası Bilkent Piyano Festivali’nde 16 yaş altı Steinway & Sons’da  Birincilik, San Marco, Italy – BV Festival of the Gulf in Competition’da Birincilik Ödülleri’ni aldı. 2019 yılında ABD/New York Crescendo Uluslararası Piyano Yarışması’nda 9 yaş kategorisinde Birincilik elde etti, Carnegie Hall de performans sergiledi  ve aynı yarışmanın Grand Prize Ödülü’nü kazandı. Yurt içi ve yurt dışında çeşitli festivallere ve MasterClasslara katıldı. 2017 Bursa-Nilüfer ve İstanbul – Pera 2019 İzmir Uluslararası Müzik Festivalleri’nde performans sergiledi. Prof. Tamara Poddubnaya, Prof. Boaz Sharon, Prof. Eduardus Halim, Gülsin Onay, İbrahim Yazıcı, Prof. Mira Marschenko, Prof. J. Bernard Pommıer, Alexander Mekaev ustalık sınıflarına katıldı. Haziran 2018’de ÇEV Sanat Genç Yetenekler Projesi’ne katılma hakkı elde etti. Ekim 2018’de V.Spivakov Vakfı’nın organize ettiği Russia /Moskow Friends Meet International Festivali’ne seçilerek Puşkin Müzesi’nde performans sergiledi. Aralık 2018’ de Bilkent Gençlik Senfoni Orkestrası ile Bilkent Konser Salonu’nda konçerto ve Eskişehir BBSO ile Nisan 2019’da Şef Ender Sakpınar Yönetiminde konçerto seslendirdi. Aralık 2019’da Belçika’nın başkenti Brüksel’de düzenlenen 7. Uluslararası César Franck Piyano Yarışması’nda İkincilik Ödülü’nü kazandı. Nisan 2020 Düsseldorf/Anton Rubinstein 8-15 yaş Piyano Yarışması Adnan Saygun / İncinin Kitabı ile Eser Yorumlama Özel Ödülü’nü kazandı. Sanatçı, Bursa’daki Altınşehir Okulları’nda okuyor ve piyano öğrenimini Yıldız Aslanova ile sürdürüyor.

Ali Aras Özcan / Viyolonsel / Danışman: Dilbağ Tokay

2009 doğumlu Ali Aras Özcan, müziğe dört yaşında dilsiz kaval çalarak başladı. Altı yaşındayken Beylikdüzü Halk Eğitim Merkezi’nde Ozan Taner Durmuş ile piyano çalıştı. 2018 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi İstanbul Devlet Konservatuvarı (MSGSÜİDK) yarı zamanlı sınavını kazanarak, Viyolonsel Bölümü’nde Poyraz Baltacıgil’in öğrencisi oldu ve 2019 yılında aynı konservatuvarın tam zamanlı bölümüne kabul edildi. 2020 yılından itibaren eğitimine Dilbağ Tokay ile devam eden Özcan, 2021 yılında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nin, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Etkinlikleri çerçevesinde “Cello Paradiso ve Genç Çellistler” park konserinde yer aldı. 2021 yılında Doğuş Çocuk Senfoni Orkestrası seçmelerine  katıldı ve orkestranın üyesi olmaya hak kazandı. Ali Aras Özcan, eğitimine halen MSGSÜİDK’da, Dilbağ Tokay ile devam ediyor.

Çetin Özen / Vibrafon & Trampet / Danışman: Efdal Altun

2005 doğumlu Çetin Özen, Bilkent Üniversitesi Müzik ve Sahne Sanatları Fakültesi Vurmalı Çalgılar Bölümü’nde eğitim görüyor. İlk konserlerini sanatçı Fazıl Say’ın “Nazım Oratoryosu” serisinde, Ağustos 2015 Bilkent Odeon (Ankara), Ağustos 2016 12. Uluslararası D-Marin Müzik Festivali (Bodrum), Aralık 2016 Volkswagen Arena (İstanbul)’da verdi. Nisan 2017’de Bilkent Senfoni Orkestrası ile A. Vivaldi’nin keman konçertosunu Marimba ile solist olarak seslendirdi. Aralık 2017’de Moskova’da Rusya Kültür Televizyon kanalının düzenlediği 18. Fındıkkıran Yarışması’nda Mansiyon Ödülü aldı. Nisan 2018’de Almanya’nın Bamberg şehrinde Uluslararası Marimba Yarışması’nda ülkemize Birincilik Ödülü getirdi. Nisan 2018 tarihinde Eskişehir Büyükşehir Senfoni Orkestrası’yla Silofon ile V.Herbert’in “March of the Toys” eserini solist olarak seslendirdi. 2018 ve 2019’da iki yıl üst üste Adnan Saygun Başarı Ödülü’ne layık görüldü. Kasım 2018 tarihinde St.Petersburg – Rusya Uluslararası Perküsyon Yarışması’nda Birincilik Ödülü aldı. Majaoja Percussion Competition’ın ilk elemelerini geçen sanatçı, 2019 Ekim ayında Finlandiya’ da ülkemizi temsil ederek başarı diploması aldı. Maestro Bujor Hoinic‘in aranje ve orkestrasyonunu Çetin Özen için yaptığı “The Golden Age” isimli eserin Dünya prömiyerini gerçekleştirdi.

Buğra Çankır / Piyano / Danışman: Cihat Aşkın

1994 doğumlu müzik dehası otizmli Buğra Çankır, 2004 yılında California Üniversitesi’nin hazırladığı literatürde “Absolute Pitch – Mutlak Kulak” olarak adlandırılan testi bugüne kadar dünya genelinde geçebilen 664 kişiden birisi oldu. Doğada bulunan tüm sesleri nota frekanslarına göre ayırt ederek tanımlayabilme olarak özetlenebilecek bu özelliği nedeniyle, 2007 yılında Wisconsin Medical Society tarafından Musical Savant (dâhi) olarak literatüre geçti. İngiliz Kraliyet Ailesi Müzik Okulları lisans öncesi programını dışardan tamamlayarak 2011 yılında piyano dalında Associated Board of the Royal School of Music, Piano Grade 8 Sertifikası’nı aldı. Misha Dacic, Julian Gorus, Ilya İtin, Gülsin Onay, Peter Katin ve İbrahim Yazıcı’nın MasterClass programlarına katıldı. Klarnet sanatçısı öğretim üyesi Dr. Şehrinaz Gündüz ile piyano eşlik çalıştı. Macaristan’da Crescendo Summer Institute’de piyanist  Swetlana Meerman-Muret ve Reto Reichenbach’tan 3 dönem ileri piyano ve eşlik eğitimleri aldı. 2006 ve 2008 yıllarında Cambridge Üniversitesi’nin davetiyle İngiltere’de West Road Concert Hall ve tarihi The Savoy Theatre’de sahneye çıktı. Uluslararası Engelliler Piyano Yarışması’nda, 2013 yılında Viyana’da, 2018 yılında da New York’ta ayrı ayrı iki kez finallere kalarak, ülkemizi bu alanda ilk kez temsil etti. Her iki yarışmada kendi kategorisinde Bronz Madalya kazandı. Hatay Bedii Sabuncu Güzel Sanatlar Lisesi’nden mezun olduktan sonra İskenderun Teknik Üniversitesi, Mustafa Yazıcı Devlet Konservatuarı Lisans Bölümü yetenek sınavında birinci olan Buğra, buradan dereceyle mezun oldu ve 3 yıl piyano eşlik derslerinde saat ücretli öğretim görevlisi olarak çalıştı. 2018 – 2019 eğitim öğretim yılında, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzik Anasanat Dalı’nda Yüksek Lisans eğitimine başladı. 2019 yılı İTÜ Uluslararası Müzik ve Bilimler Sempozyumunda “Otizmli Çocukları Olan Ailelerin Profesyonel Müzik Eğitiminden Beklentileri” konulu bildiri sundu. 2019-2020 eğitim yılında, Erasmus Staj Programı kapsamında 6 ay boyunca İtalya’da Floransa L. Cherubini Konservatuvarında eğitim aldı. Burada Prof. Alessandra Petrangelo ile piyano ve Prof. Leonardo de Lisi ile eşlik çalıştı. Haziran 2020’de Afyon Kocatepe Üniversitesi’nde Yüksek Lisans eğitimini tamamladı. Halen Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde öğretim görevlisi olarak piyano eşlikçiliği (Korrepetitör) yapıyor.

Duru Önhon / Keman / Danışman: Fazıl Say

2006 yılında İstanbul’da doğdu. 7 yaşında İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı yarı zamanlı keman bölümüne kabul edildi. Prof. Daniya Kainova ile keman tekniği ve repertuar çalışmaları yaptı. 2018 yılında Franz Liszt Müzik Akademisi Üstün Yetenekli Çocuklar Okulunda, Prof. Marta Abraham’ın keman sınıfına kabul edildi. 2017 İzmir Devlet Senfoni Orkestrası genç solist seçmelerini kazandı ve Şef Cem-i Can Deliorman yönetimindeki orkestrayla Adnan Saygun Sanat Merkezinde De Beriot 9 Nolu keman konçertosunu icra etti. 2017-2018 Sezonu İş Sanatta Parlayan Yıldızlar seçmelerini kazandı. 30 Nisan 2018’de İş Sanat Reasürans salonunda resital verdi. 2018 2. Ilona Feher Uluslararası Keman Yarışmasında 12 yaş grubunda Birincilik Ödülü aldı. Bu yarışmaya Cihat Aşkın liderliğinde katılan Türk Keman Milli takımında başarılı bir üye olarak yer aldı. 2019 yılında İKSV Yarının Kadın Yıldızları Ödülü’nü almaya hak kazandı. 2019 yılında okulunda en başarılı çocuk öğrenci seçilerek, 2019-2020 okul dönemi açılış konserinde Liszt Akademi Orkestrasıyla Akademi Büyük Salonunda Mozart Re Major Keman Konçertosu’nu icra etti. 2020 TEDxYouth Konferansı’na konuşmacı olarak davet edildi. 2020 yılında Macaristan’da üstün yetenekli çocuk müzisyenlere verilen Ulusal Concorde Yetenek Ödülü’nü kazandı. Cihat Aşkın, Hakan Şensoy, Itzhak Rashkovsky, Ani Schnarch, Dora Schwarzberg, Igor Tkatchuk, Mincho Minchev, Lutsia Ibraghimova, Alexander Markov, Yair Kless’in MasterClasslarına katıldı. Halen Çağdaş Eğitim Vakfı (ÇEV) burslusu olarak Franz Liszt Müzik Akademisi Üstün Yetenekli Çocuklar Okulu’nda öğrenimine devam ediyor. Sanatçının uluslararası yarışmalarda kazandığı başarılar arasında; 2015’de Sırbistan Müzik Pedagogları Uluslararası Internet Müzik Yarışması keman 9 yaş kategorisinde Birincilik Ödülü, Bulgaristan 40.cı Nedjalka Simeonova Uluslararası Keman Yarışması 13 yaş altı kategorisinde Üçüncülük Ödülü; 2016’da İtalya 7.ci Premio Crescendo Uluslararası Müzik Yarışması 12 yaş altı kategorisinde İkincilik Ödülü; 2017’de İtalya 27.ci Uluslararası Barletta Müzik Yarışmasında 11 yaş kategorisinde Birincilik ve Özel Virtüöz Ödülü; 2018’de 2. Ilona Feher Uluslararası Keman Yarışması’nda 12 yaş grubunda Birincilik Ödülü bulunuyor. Sanatçı, 2018’de 5. Ede Zathureczky Ulusal Keman Yarışmasında İkincilik Ödülü; 2019’da 4. Danubia Talents Uluslararası Müzik Yarışmasında 14 yaş ve altı kategorisinde Birincilik Ödülü; 2020’de Music Stars and Awards Uluslararası Müzik Yarışması’nda 17 yaş ve altı kategorisinde Birincilik Ödülü kazandı.

Beren Gürcüoğlu / Piyano / Danışman: Gökhan Aybulus

2006 doğumlu Beren Gürcuoğlu, piyano eğitimine 5 yaşında Bilkent Erken Müzik Eğitim Programı ile başladı. 6 yaşında Özel Bilkent Müzik ve Bale İlköğretim Okulu’na burslu olarak kabul edildi. Muhtelif tarihlerde Ankara, Bursa, Düzce, Samsun, Eskişehir, İzmir ve Edirne’de konserler verdi. 2016 yılında Belçika – Brüksel’de düzenlenen Merci Maestro Piyano Yarışması’nda Finalist Diploması aldı. 2016 yılında Anadolu Üniversitesi Devlet Konservatuvarı’na Doç. Gökhan Aybulus’un öğrencisi olarak kabul edildi. 2017- 2018 yıllarında Prof. Hande Dalkılıç, Prof. Metin Ülkü, Doç. Elif Önal, Doç. Özgür Ünaldı ve Devlet Sanatçısı Gülsin Onay’ın ustalık sınıfı çalışmalarına katıldı. 2017 yılında Şef Murat Göktaş yönetimindeki A. Ü. Senfoni Orkestrası eşliğinde solist olarak konser verdi. 2018 yılında ÇEV Sanat Genç Yetenekleri arasında yer aldı. 2018 yılının Eylül ayında 19. Antalya Piyano Festivali Genç Yetenekler Yarışması’nda Birincilik Ödülü’nü kazanarak, 2018 tarihinde Orkestra Şefi Gürer Aykal yönetimindeki Antalya Devlet Senfoni Orkestrası eşliğinde F. Mendelssohn’un sol minör Piyano Konçertosu’nun birinci bölümünün ses kaydını yaptı ve bu eseri aynı gün gala konserinde seslendirdi. Kasım 2018 tarihinde Azerbaycan Devlet Akademik Filarmoni’nin daveti ile Devlet Filarmoni sahnesinde Şef Orkhan Hasimov yönetimindeki “Kara Karayev Azerbaycan Devlet Oda Orkestrası” ile W. A. Mozart’ın 1. Piyano Konçertosu’nu seslendirdi. Mart 2019’da Hamburg’da düzenlenen “Clavicologne Master Classes” çalışmalarına katılarak, dünya çapında tanınan Prof. Vladimir Ovchinnikov, Prof. Gesa Lücker, Prof. Guiliano Mazzocante, Prof. Hubert Rutkowski ve Prof. Alexej Gorlatch ile ustalık sınıfı ve ÇEV Sanat tarafından düzenlenen Prof. Jean Bernard  Pommier ile ustalık sınıfı çalışmalarına katıldı. Nisan 2019’da, Moskova Çaykovski Devlet Konservatuvarı’nın ilköğretim ve lise bölümü olan Merkez Müzik Okulu’nun 8. sınıfına kabul edildi  ve eğitimine 2019- 2020 öğretim yılında aynı okulda Rusya Federasyonu Onur Çalışanı Nina Makarova’nın öğrencisi olarak devam etmeye hak kazandı. Ocak 2020 tarihinde ÇEV Sanat Genç Yetenekler Konseri kapsamında Zorlu PSM’de Şef İbrahim Yazıcı yönetimindeki Avrasya Filarmoni Orkestrası eşliğinde solist olarak yer aldı. Aralık 2020’de Vladimir Spivakov Vakfı tarafından düzenlenen “Moscow Meets Friends International Festival” kapsamında Moskova’da Galeri Niko’da kayıt gerçekleştirdi. Mart 2021’de Moskova’da Tsereteli Sanat Galerisi’nde bir resital verdi. Final turu St. Petersburg’da Nisan 2021’de gerçekleşen ve St.Petersburg Rimsky-Korsakov Konservatuarı tarafından düzenlenen “II Всероссийский конкурс фортепиано сегодня” Piyano Üçüncülük Ödülü’ne layık görüldü. Mayıs 2021 tarihinde yine Vladimir Spivakov Vakfı tarafından gerçekleştirilen “Moscow Meets Friends” festivalinde piyano duosu olarak sahne aldı. Sanatçı piyano çalışmalarını, Moskova Devlet Çaykovski Konservatuvarı Merkez Müzik Okulu’nda Rusya Federasyonu Onur Sanatçısı Prof. Andrey Pisarev ile sürdürüyor.

 


ENKA Sanat, “Genco” Belgeselinin Yapım Sponsorluğu’nu Üstlendi

ENKA Sanat’ın yapım sponsorluğunu üstlendiği, Türk tiyatrosunun usta ismi Genco Erkal’ın kariyerini ve sanat hayatını ele alan belgesel, 16 Ağustos Pazartesi akşamı ilk kez seyirci karşısına çıktı. Senaryosunu Genco Erkal’ın yazdığı ve bu nedenle benzerine az rastlanır otobiyografik bir nitelik de taşıyan belgeselin yapımcılığını ve yönetmenliğini Selçuk Metin, görüntü yönetmenliğini Uğur İçbak üstlendi. İzleyiciyi Genco Erkal rehberliğinde geçmişte bir yolculuğa çıkartan belgesel, bugüne kadar 55 oyun yönetmiş, 80 oyunda oynamış, 9 oyun çevirmiş, 23 uyarlama yapmış ve 1 oyun yazmış sanatçının, bütünüyle tiyatroya adanmış yaşam öyküsünü anlatıyor.

Sanatçının çocukluk, gençlik ve meslek hayatının çok büyük bir bölümünün geçtiği, aynı zamanda dönemin sosyo-kültürel hayatının şekillendiği İstiklal Caddesi’nde başlayan belgesel, kronolojik bir sırayı takip etmekten ziyade, olaylar, zamanlar ve mekanlar arası çağrışımlarla, geçişli olarak ilerliyor. Bu tarihi yolculuğun ilk durağı, sanatçının 22 yaşında profesyonel sahneye ilk adım attığı, bugün restorasyon sürecindeki Muammer Karaca Tiyatrosu. Akışın omurgasını oluşturan ve sırasıyla ziyaret edilen Karaca Tiyatrosu, Ali Paşa Han, Arena Tiyatrosu, Küçük Sahne, Ses Tiyatrosu ve Kenter Tiyatrosu ise hem sanatçının hayatında ve kariyerinde, hem de Türk tiyatro tarihinde önemli ve özel bir yer tutuyor. 90 dakikalık belgesel, Genco Erkal’ın ve Dostlar Tiyatrosu’nun arşivinden belgeler, fotoğraflar ve videolar ile izleyicilere görsel açıdan da zengin, benzersiz bir serüven sunuyor.

ENKA Sanat Direktörü Gül Mimaroğlu yaptığı açılış konuşmasında “Türk tiyatrosuna katkılarımızı bir adım öteye taşımak amacıyla bir süredir üzerinde çalıştığımız ‘Genco’, gelecek nesillere ülkemiz tiyatro tarihi alanında önemli bir kaynak bırakabilmek adına bizi son derece gururlandıran ve heyecanlandıran bir proje. Yalnızca bir sanatçının kariyerini değil, Türk tiyatrosunun da önemli ve büyük bir dönemini anı ve anekdotlarla aydınlatan bu belgeseli, ülkemiz tiyatro tarihi arşivlerine ve özellikle de gelecek nesillere armağan ediyoruz.” dedi.

Gösterimin ardından konuşan sanatçı Genco Erkal ise, belgeselin çekimini mümkün kılan ENKA Sanat’a teşekkür ederek “İnsan hayattan daha ne bekleyebilir ki, bu benim için çok büyük bir armağan” dedi.


ENKA Sanat’tan Çocuklar İçin Müzikli Masal: “Peter ve Kurt”

ENKA Sanat, Barış İçin Müzik Vakfı’nın kuruluşunun 15. yılı vesilesiyle hazırlanan “Peter ve Kurt” senfonik masalının Proje Destekçisi oldu. Müzikal, Türkiye’de ilk kez bir çocuk orkestrası tarafından çevrimiçi olarak icra edilen bir konser olma özelliği taşıyor.

20. yüzyılın en önemli bestecilerinden biri Prokofiev’in çocuklar için yazdığı ve bugüne dek Sting, David Bowie, Sophia Loren, Sean Connery, Ben Kingsley, Patrick Stewart ve Sharon Stone gibi önemli sanatçılar tarafından seslendirilen “Peter ve Kurt” metninin Türkçe çevirisi, değerli öykü yazarı ve çevirmen Tomris Uyar’a, anlatım uyarlaması da usta tiyatro sanatçısı Genco Erkal’a ait.

Şebnem Bozuklu’nun anlatıcı olduğu bu müzikalde çocuklar, her biri ayrı bir karakterle özdeşleşen orkestradaki enstrümanlar ile tanışırken, diğer yandan müzik yoluyla hikaye dinlemeyi de keşfedecekleri heyecanlı bir yolculuğa çıkacak. Sadece çocuklar için değil, müziğin büyüleyici ve birleştirici dünyasını keşfetmek isteyen her yaştan izleyici için de keyifli bir deneyim vadeden müzikali izlemek için herkesi ekran başına bekliyoruz.

Dijital ortama aktarılarak dünyanın dört bir yanından çocuğa ulaşması hedeflenen bu özel müzikali linkten izleyebilirsiniz.


ENKA Vakfı’ndan Yerli Yapımlara Büyük Destek

ENKA Vakfı, 14 Kasım- 1 Aralık tarihleri arasında İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) tarafından gerçekleştirilen, çevrimiçi programı 28 Aralık’a kadar uzatılan 24. İstanbul Tiyatro Festivali’nin, Yerli Yapımlar Gösteri Sponsoru oldu. Festival bu yılki programında pandemiden olumsuz etkilenen yerli topluluklara geniş yer açtı. Festivalin Yerli Yapımlar Gösteri Sponsoru ENKA Vakfı, festival kapsamında fiziki mekânlarda ve çevrimiçi platformda gösterilen 20 yerli yapıma destek verdi. Bu 20 yapımın 18’i festivalde prömiyerini gerçekleştirdi. Festivalin fiziki performansları COVID-19 önlemleri altında DasDas, Fişekhane, Moda Sahnesi, Zorlu PSM, YapıKredi bomontiada, Caddebostan Kültür Merkezi, Surp Vortvots Vorodman Kilisesi gibi mekânlarda; tüm Türkiye’den ve dünyadan erişilebilen çevrimiçi performanslar ise online.iksv.org adresinde izleyiciyle buluştu.

Festivalde 14 fiziki ve 11 çevrimiçi yapım sahnelendi. Festivalin fiziki gösterilerini 2500’e yakın kişi, çevrimiçi gösterilerini ise 13 bin’i aşkın kişi izledi.

Ben “Sevgili Milena”, Franz Kafka ve Milena Jesenská aşkının günümüze ulaşmamış “eksik parçaları”nı hayal ederek ikili arasındaki mektuplaşmaları kurguluyor. kOmİk, bir çiftin bitmek tükenmek bilmeyen bir döngüde birbirleriyle ve kendileriyle verdikleri mücadeleyi anlatanıyor. Madam Giyotin, gerçek hayatta yolları hiç kesişmemiş olsa da eylemleri ve fikirleriyle Fransız Devrimi’nin birer parçası olmuş ve giyotinle idam edilmiş dört kadını; feminist oyun yazarı Olympe, gözü pek suikastçı Charlotte, cesur casus Marienne ve inatçı, ileri görüşlü kraliçe Marie’yi zamansız ve mekânsız bir ortamda buluşturuyor. Farklı sınıf, kültür ve çevreden kadınların dilinden monologlardan oluşan Tut! Bırak! da sözcükler, dans ve enstalasyonla iç içe geçiyor, kadınların hikâyelerinden performatif bir alan ve eylem yaratılıyor. Tiyatro Oyun Kutusu’nun kapağı açılıyor ve kutudan üç kısa oyun çıkıyor: Sonrası Sessizlik, Karanlıkve Ölü Kadınlar Diyarı. Çehov’un yazdığı son oyun olan Vişne Bahçesi’nin karakterleri, içinden geçtikleri büyük değişimle kendi bildikleri şekilde baş etmeye çalışırken, aslında kendilerinden sonraki insanlara bir hikâye anlatıyorlar.

Ben Anadolu’da, Kibele’den Theodora’ya, Eftelya’dan Hürrem’e uzanan, Anadolu’nun farklı çağlarına tanıklık eden kadınlar Ayça Bingöl’ün yorumuyla vücut buluyor. Distopya edebiyatının kült eseri Fahrenheit 451 bu zamana, bizim dünyamıza dair sözünü bu kez sahneden söylüyor. Dublörün Hikâyesi, dublörlük sanatının gerektirdiği yüksek tempolu performansların birbirini izlediği eğlencesi eksik olmayan bir oyun.  Map to Utopia, seyircinin konumunu pasif izleyiciden aktif katılımcıya dönüştürerek, tüm farklılıkları içinde birbirini duymayı öneren bir kent geleceği fikrini yerleştiriyor. Iphigenia Aulis, Antik Yunan’ın bilinen üç büyük tragedya yazarından biri olan Evripides’ten, farklı mitolojilerde konu edinilen kurban ritüelini merkezine alan bir klasik. Gomidas, Osmanlı döneminde yaşamış, Ermeni, Osmanlı ve dünya kültüründe kuvvetli bir iz bırakmış büyük bir sanatçı; müzisyen ve müzik araştırmacısı Gomidas’ın hayat hikâyesine bir yolculuğa çıkartıyor. Ne Düşündüğünü Biliyorum, Yapı Kredi bomontiada’nın 4. katında, performansçıların hareket halindeki bedenleri; canlı müzik ve insan sesi aracılığı ile temassız dokunuşlardan mahremiyet alanları yaratıyor. UNUTMAK Bir Hatırlama Projesi İstiklal Caddesi’ni “oyun alanı”na dönüştürüyor.

Feramuz Pis!’te Mardin göçmeni Süryani bir ailenin, Feriköy’deki aile yadigârı evlerine ve ağabey Feramuz’un düş gözüyle, aile bireylerinin hayallerinin kesiştiği büyülü gerçek hikâyelerine tanık oluyor. Manhattan’ın İyi Tanrısı, 1957’nin Manhattan’ında geçse de metropol yaşamına ve modern insan ilişkilerine bakışıyla güncelliğini kaybetmiyor. Eften Püften Şeyler, seyirciyle oyunları podcast formatında buluşturan yeni oluşum, kulak tiyatrosu Podacto’dan; dilin ilişkilerimizdeki ve hayatımızdaki yerine ve ikili ilişkilere sızan, görülmeyen ancak sezilen yargılara dair bir oyun. Her Güne Bir Vaka, haftanın günlerinin ismini taşıyan yedi kadından, yedi COVID-19 öyküsünden oluşuyor. Lear Mutfakta, Shakespeare trajedisi Kral Lear bir mutfak tezgâhında; mutfak malzemeleri eşliğinde sahnelense ortaya nasıl bir oyun ve yemek çıkardı?” sorusuna cevap veriyor.

Taldans, ses, ritim ve hareket eksenli çalışmalarını; müzikteki serializm akımının özgün dinamiklerini inceledikleri yeni eserleri Andan Daha Kısa’da sürdürüyor.  Olağan-İçi Bir Gezi “ev hali”mizin hiç olmadığı kadar gündemimizde olduğu bir dönemde, seyirciye, kendi evlerine ait odalarda çıkacakları alışılmadık bir yolculuk daveti sunuyor. Oyuncularla seyirciyi bir araya getirmeden video, ses, performans ve yerleştirmenin birleşiminden bir estetik ortaya çıkaran Terkedilmiş Kıyılar // Negatif Fotoğraflar; anlatısını ailenin bir araya gelemediği bir aile yemeği üzerine inşa ediyor. Varlık, 1940’ların İstanbul’unda üç kişilik yoksul bir ailenin, sırtlarına çöken ağır bir yükle, Varlık Vergisi’yle başa çıkmaya çalışmasının öyküsünü aktarıyor.


ENKA Sanat, Istanbul Fringe Festival 2020’nin Açılış Etkinliği Sponsoru Oldu  

ENKA Sanat, bu yıl 21 – 27 Eylül tarihleri arasında ikincisi gerçekleştirilecek Istanbul Fringe Festival 2020 Online’ın açılış etkinliği sponsoru oldu. 21 Eylül akşamı saat 21.00’de gerçekleştirilen festival açılış etkinliği kapsamında, Işıl Bıçakçı Dance Project’in Hâl / Status performansı, ENKA Sanat’ın katkılarıyla, aynı zamanda festivalin YouTube sayfasından ve sosyal medya hesapları üzerinden yayınlandı.

“Hâl / Status” – Işıl Bıçakçı Dance Projects – Türkiye
(I) Bir şeyin içinde bulunduğu şartların veya taşıdığı niteliklerin bütünü, durum, vaziyet; davranış, tavır.
(II) a. Sebze, meyve, bakliyat vb.nin satıldığı yer.
(III) (mec.) Kötü durum, sıkıntı, dert.
(IV) a. (tar.) Tahttan indirme.Koreografi: Işıl Bıçakçı
Müzik: Mendelssohn String Quartet no.2 op.13 in A minor
Işık Tasarımı: Işıl Bıçakçı
Koregrafi Asistanı: Ferhat Güneş
Performans: DemetAksular, Emre Olcay, Ferhat Güneş, OzanAkgün.


Beş Kültür – Sanat Kurumu “Ortak Yapım” Projesi’nde Bir Araya Geldi

Tiyatro alanında yeni oyun üretimine destek sağlamak amacıyla Haziran ayında Ortak Yapım projesi için bir araya gelen BKM, DasDas, ENKA Sanat, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ve Zorlu PSM, projenin sonuçlarını 27 Ekim Salı günü Zorlu PSM Sky Lounge’da gerçekleşen bir basın toplantısıyla açıkladı. 10 yeni yapımın ülkemiz tiyatrosuna kazandırılmasını amaçlayan Ortak Yapım projesi kapsamında desteklenecek oyun metinlerinden beşinin yazarı projenin seçici kurulu tarafından belirlenmiş; kalan beş metin için ise açık çağrı yapılmıştı. Açık çağrıya bir ay gibi kısa bir sürede toplam 786 proje başvurmuştu. Başvuru ve değerlendirme sürecinin ardından destek almaya hak kazanan oyunlar seçici kurul tarafından belirlendi.

Ön Değerlendirme Kurulu ile Tiyatro Sanatçısı Demet Akbağ, Zorlu PSM Programlama Yöneticisi Duygu Bayram, Tiyatro Sanatçısı Mert Fırat, Dramaturg Beliz Güçbilmez, Tiyatro Eleştirmeni, Akademisyen, Yazar Dikmen Gürün, ENKA Sanat Direktörü Gül Mimaroğlu, Tiyatro Sanatçısı Tilbe Saran ve İstanbul Tiyatro Festivali Direktörü Leman Yılmaz’dan oluşan Seçici Kurul, açık çağrıya gelen başvurular arasından, Ortak Yapım projesi kapsamında desteklenecek oyunlara oy çokluğuyla karar verdi. Proje kapsamında Ceyda Aşar’ın “Oysa, Maviydi Gök Bu Sabah”, Gökhan Erarslan’ın “Nuh’un Gemisini Aramak”, Şamil Yılmaz’ın “Haset”, Ülkü Oktay’ın “Fikri’nin Vişne Bahçesi” ve Zeynep Kaçar’ın “Şirket” isimli oyunları desteğe değer bulundu. Oyun yazarlarına 7.500 TL tutarında destek verilecek.

Seçilen beş oyuna ek olarak, Seçici Kurul tarafından belirlenen beş oyun yazarı da proje kapsamında sahnelenecek oyunlarının yazımını tamamladı. Ortak Yapım projesi için Ahmet Sami Özbudak “Şimdi Gerçek Bir Şey” isimli oyunu, Ceren Ercan “Beni Sakın Yumruklardan” isimli oyunu, Ebru Nihan Celkan “Bir İhtimal Daha Var” isimli oyunu, Firuze Engin “Kusursuz Çiftin Harikulade Serüvenleri ” isimli oyunu ve Yeşim Özsoy “Kum Zambakları ve Mümkün Dünyalar” isimli oyunu kaleme aldı.Proje kapsamında BKM, DasDas, ENKA Sanat, İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV) ve Zorlu PSM tarafından sahiplenilecek oyunlar da belirlendi. BKM, Ahmet Sami Özbudak’ın “Şimdi Gerçek Bir Şey” ve Zeynep Kaçar’ın “Şirket” isimli oyunlarının; DasDas, Ebru Nihan Celkan’ın “Bir İhtimal Daha Var” ve Ceyda Aşar’ın “Oysa, Maviydi Gök Bu Sabah” isimli oyunlarının; ENKA Sanat, Firuze Engin’in “Kusursuz Çiftin Harikulade Serüvenleri” ve Gökhan Erarslan’ın “Nuh’un Gemisini Aramak” isimli oyunlarının; İstanbul Kültür Sanat Vakfı (İKSV), Ceren Ercan’ın “Beni Sakın Yumruklardan” ve Şamil Yılmaz’ın “Haset” isimli oyunlarının ve Zorlu PSM, Yeşim Özsoy’un “Kum Zambakları ve Mümkün Dünyalar” ve Ülkü Oktay’ın “Fikri’nin Vişne Bahçesi” oyunlarının yapımcılığını üstlenecek.

Oyunları sahneleyecek yönetmen ve oyuncu/topluluklar, yapımcılığı üstlenen kurum tarafından seçilecek. Oyunun prömiyeri de 2021 yılı içinde yapımcılığı üstlenen kurum tarafından belirlenen bir sahnede yapılacak.


Türkiye Tiyatrosu’nun Geçmişten Günümüze Yolculuğu Paneli & “Dikmen Gürün’e Yazılar” Kitap Lansmanı 

ENKA Sanat, “Türkiye Tiyatrosu’nun ve İstanbul Tiyatro Festivali’nin 1980’lerden Günümüze Yolculuğu” başlıklı panele ev sahipliği yaptı. İstanbul Üniversitesi Tiyatro Eleştirmenliği ve Dramaturji Bölümü tarafından hazırlanan ve ENKA Sanat’ın katkılarıyla Doğan Kitap tarafından yayımlanan “Dikmen Gürün’e Yazılar” kitabı vesilesiyle gerçekleştirilen etkinlik, sektör profesyonellerini ve duayen sanatçıları bir araya getirdi.

Kerem Karaboğa’nın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde, Genco Erkal, Özlem Hemiş, Kerem Kurdoğlu, Yeşim Özsoy, Şahika Tekand ve Leman Yılmaz konuşmacı oldu. Etkinlikte, Türkiye Tiyatrosu için önemli bir yere sahip olan Prof. Dr. Dikmen Gürün’ün, akademik çalışmalarının yanı sıra, 20 yıl boyunca direktör olarak görev yaptığı festivaldeki çalışmaları da odağa alındı. Panelde, festivale damgasını vuran yerli ya da ortak yapımların üretim süreçlerinde yer almış sanatçıların da katkılarıyla 1980’lerden günümüze ülkemiz tiyatro ikliminin şekillenmesinde Dikmen Gürün’ün ve İstanbul Tiyatro Festivali’nin rolü ve etkileri görünür kılındı. Etkinlik sonrası “Dikmen Gürün’e Yazılar” kitabının lansmanı gerçekleştirildi.

Panelin tamamını izlemek için tıklayın… 


ENKA Sanat, İstanbul’da Kültür Köprüsü Kurdu 

Leipzig Operası Çocuk Korosu ile Barış İçin Müzik Gençlik Orkestrası ve Korosu’ndan 150’yi aşkın genç sanatçı, ENKA Vakfı’nın katkıları, ENKA Sanat’ın koordinatörlüğünde ilk kez İstanbul’da buluştu. Almanya ve Türkiye’den genç sanatçıları bir haftalık sanat kampında bir araya getiren proje, 2016 yılında Leipzig’de gerçekleşen “Weit, weit, weg. Zuhause. / Çok Çok Uzaklarda. Evinde” projesinin ikinci ayağını oluşturdu.

Sanat kampı kapsamında iki ekip, bir hafta boyunca hem kültürel paylaşımlarda hem de müzikal becerilerini geliştiren sanatsal çalışmalarda bulundu. ENKA Sanat’ın ENKA Okulları’na yönelik düzenlediği “Açık Prova” etkinliğine davet edilen yaklaşık 500 öğrenci, gösteri hakkında bilgi alarak, çalışmaları takip etme fırsatı yakaladı.Proje, 12 ve 13 Şubat’ta gerçekleştirilen ve müzik sayesinde daha iyi bir dünyaya kavuşulan 2040 yılını konu edinen “Don’t Stop Me Now” başlıklı müzikli gösteriyle son buldu. Rengârenk kostümleri, koreografisi ile öne çıkan gösteride iki ülkenin çocukları “Dere Geliyor Dere” şarkısını izleyenlerin de katılımıyla Türkçe seslendirdi. Gösterinin yönetmenliğini Anett Krause üstlenirken, Leipzig Operası Çocuk Korosu Sophie Bauer, Barış İçin Müzik Gençlik Korosu Ceyda Çekmeci, Orkestra Samuel Matus şefliğinde sahne aldı. Gösteri, ENKA Oditoryumu’nu dolduran çok sayıda sanatseverden ve basından büyük ilgi gördü.

ENKA Sanat Direktörü Gül Mimaroğlu yaptığı açılış konuşmasında, ENKA Vakfı olarak eğitimin yanı sıra sporun ve sanatın birleştirici ve iyileştirici gücüne inandıklarını, özellikle de genç nesillerin bu üç temel alandan maksimum fayda sağlamaları için çalıştıklarını belirtti. Mimaroğlu konuşmasında kurumun genç sanatçılara verdiği desteği şu sözlerle ifade etti: “Yıl boyu sayısız çocuğu ve genci etkinliklerimizde ücretsiz ağırlıyor, Barış İçin Müzik başta olmak üzere genç sanatçılara sahnemizi açıyoruz. Az sonra izleyeceğiniz gösteri de bunlardan bir tanesi… Hep birlikte Leipzig Operası Çocuk Korosu ve Barış İçin Müzik Gençlik Orkestrası ve Korosu’ndan 150’yi aşkın gencin iki ülke arasında sanat aracılığıyla kurduğu köprüye şahit olacağız. Bu projeyi ayağa kaldıran tüm kurum temsilcilerine ve ekiplere, genç sanatçılara, Vakfımız, ENKA Sanat ve ekibim adına sonsuz teşekkür ederim.”

Mimaroğlu’nun ardından söz alan Barış İçin Müzik Vakfı Başkan Yardımcısı Dr. Yeliz Baki ve Leipzig Operası Çocuk Korosu Direktörü Sophie Bauer, ülkeler arasında gelişen iş birlikleri ve değerli dostlukların, dünya barışının geleceği açısından önemini vurguladı. Gelecek nesiller için daha iyi bir dünyayı müzikle inşa eden uluslararası projeleri bir araya getiren haber ağı

The Ensemble News, Mayıs ayında etkinlik ile ilgili BIM Vakfı Program Koordinatörü Hazal Kol’un kaleme aldığı bir makaleye yer verdi. İki ülke çocuklarını görünmez bir köprü ile birbirine bağlayan bu eşsiz etkinliğin detaylarını içeren “İki Şehrin Hikayesi: İstanbul ve Leipzig” başlıklı makaleyi okumak için tıklayın..

“Don’t Stop Me Now” performansını izlemek için tıklayın..